עורך דין מקרקעין בירוחם

עורך דין מקרקעין בירוחם

תוכן עניינים

ברוכים הבאים למשרד עו"ד מקרקעין מיטל אוטמזגין. בחיפושכם אחר עורך דין נדל"ן בירוחם, משרדנו שוכן בבאר שבע הסמוכה ומספק את שירותיו לכל תושבי האזור.

לצד הידע הרב והניסיון בליווי עסקאות מכר ורכש, אנו מביאים עמנו היכרות מעמיקה עם האזור. נדבך זה, מקנה לנו את היכולת לספק ערך מוסף חשוב לכל לקוח ולקוחה.

באפשרותכם לפנות אלינו בכל שאלה והתייעצות, דרך הוואטסאפ, ביצירת קשר טלפוני ישיר או בהשארת פניה לקבלת שיחה חוזרת.

קונים או מוכרים נכס בירוחם?

בדומה לערים רבות מן הפריפריה, גם ירוחם נהנית מתנופה נדל"נית כאשר יותר ויותר צעירים ומשפחות צעירים, מגלים את עיירת הפיתוח המציעה נכסי מקרקעין במחירים כמעט דמיוניים ביחס לאלו המוצעים בערים הגדולות וכל שכן במרכז הארץ.

תוך שהיא שומרת על מרחק נסיעה סביר לכל הדעות של כ-38-45 דקות בממוצע ממנה לבאר שבע, ירוחם מציעה חינוך איכותי ומגוון רחב של שכונות העונות על צרכיהם של זוגות צעירים ועד למשפחות עם ילדים. 

המועצה המקומית כוללת שכונות שונות החל משכונת אלי כהן הוותיקה, ועד לשכונות האירוסים החדשה אשר זוכה לעניין רב בקרב אלו המבקשים לרכוש נכס חדש ולהעתיק את מגוריהם.

היכרותו של עורך דינכם עם השכונות והאזורים השונים של ירוחם, יכולה להיות לעזר רב בחיפוש אחר נכס ובביצוען של הבדיקות המקדמיות הנדרשות לבחינת כדאיותה של העסקה.

במכירת הנכס, הרי שהיערכות מקדימה ובדיקת הנכס בטרם פרסומו אל רוכשים פוטנציאליים, יכולה לסייע רבות בהוצאתה לפועל של עסקה מהירה המיטיבה עם כל הצדדים.

תפקידו של עו"ד בקניית דירה

מתוקף תפקידו של עורך דין קניית דירה הוא ללוות את לקוחותיו משלב הבדיקות הראשוניות, דרך ניסוחו של חוזה המכר המגולל את כל הסוגיות שעלו במשא ומתן שבין הצדדים ועד למסירתו המלאה של הנכס.

להלן ההיבטים הראשיים בהם השירות המשפטי בא לידי ביטוי:

בקניית דירה יד שנייה

חריגות בנייה, צו עיקול הרשום על נסח הטאבו; חששות מפני היבטים אלו ועוד, מוכרחים לדרבן אותנו לכלכל את צעדנו ולבחור נכונה את הנכס אותו אנו עתידים לרכוש.

מטרתן של הבדיקות המקדמיות עונה בדיוק על כך, והן נועדו לבחון את הנכס מכף רגל ועד ראש, וזאת לצורך קבלת החלטה מבוססת ומושכלת.

דוגמה לכך היא בדיקתו של נסח הטאבו, מסמך אותו כל אדם ואדם יכול להפיק בכפוף לתשלום סמלי. במסמך זה ניתן למצוא את הגוש והחלקה של הנכס, אך גם פרטים חשובים נוספים כגון גודלו, האם ישנה חניה המשויכת לנכס, מיהם הבעלים הרשומים עליו, עיקולים, שעבודים ועוד.

הזמנתו של תיק הבית המשותף, אף היא מתגלה לעתים כבדיקה מקדמית חשובה.

תיק זה כולל שורה של מסמכים לרבות צו רישום בית משותף, תשריט הבית, תקנון ועוד. בדיקת התקנון לשם הדוגמה, תסייע לנו להבין אם ישנן אי אלו הוראות ייחודיות באשר לזגויות הבניה.

את תשריט הבית כדוגמה נוספת, נשווה אל הפרטים שעלו מן הביקור בנכס – האם כיווניו של הנכס וההצמדות השונות כגון חניה, אכן מתאימים לרושם שעלה מן הביקור בדירה/בית.

בקניית דירה מקבלן

לצד המבנים הקיימים, ירוחם נהנית מתנופה נדל"נית, וכיאה לה, כך רוכשים רבים למעשה קונים דירה חדשה מקבלן.

בהליך קניית דירה מקבלן הרי שלרוב יהיה מדובר או בנכס הנמצא בהליכי בנייה ראשוניים, או אף נכס הרשום על הנייר בלבד.

בשונה מן הבדיקות המקדמיות ברכישת דירה יד שנייה, מטרתנו היא לבדוק את חוזה המכר המוצע מטעם הקבלן.

באופן כמעט גורף, חוזי המכר מטעם הקבלנים רומסים את זכויותיהם של הרוכשים, לעתים אף בניגוד לאמור בחוק. בדיקה קפדנית של עורך דין מקרקעין, תעלה את כל השינויים הנדרשים על גבי נספח שינויים, ותיערך אל מול עורך דינו של הקבלן.

חוזה המכר

הן ברכישת דירה מקבלן והן ברכישת דירה יד שנייה, חוזה המכר הוא המסמך המשפטי המגולל את הזכויות והחובות של שני הצדדים. זהו המסמך המבטיח צעדים בוני אמון בין הצדדים, ועסקה המתבצעת באופן חלק ובריא.

די בנושא ולו הקטן ביותר, אשר יחמוק מן הסעיפים של חוזה המכר, כדי שיהווה פתח למחלוקות עתידיות, עוגמת נפש ולעתים אף הפסדים כספיים.

עריכת חוזה המכר, נערכת בין עורך הדין של הרוכשים למוכרים.

מעוניינים בייעוץ משפטי? השאירו פניה באתר:

או התקשרו: 054-9433560

תפקידו של עורך דין במכירת דירה

תפקידו של עורך דין מכירת דירה דומה לזה של עורך דין המלווה הליכי רכישה.

גם עורך דינם של המוכרים, מבצע שורה של בדיקות מקדמיות כגון הפקת ובדיקת נסח הטאבו, וזאת כדי לבחון אם ישנם אי אלו נושאים הנדרשים להסדרה מקדימה.

צו עיקול נושן הרשום בנסח הטאבו, עלול לעכב עסקה ואף לטרפד אותה. בדיקה מקדימה והסדרת הנושא, היא בגדר הכרח לצורך הוצאתה של עסקת נדל"ן לפועל.

כמו-כן, מתפקידו של עורך דין מכירת דירה, לנסח חוזה מכר המגולל את חובותיהם וזכויותיהם של הצדדים, תוך שהוא מתאם זאת אל מול עורך דינם של הרוכשים.

מיסוי מקרקעין

הן במכירת והן ברכישת דירה, נדרשים הצדדים לתשלום מס, וזאת מתוקף חוק מיסוי מקרקעין.

על הרוכשים לשלם מס רכישה המגולם על ערך הנכס, ואילו המוכרים נדרשים לתשלום מס שבח המגולם על ההפרש שבין ערך הנכס הנוכחי לבין ערכו במועד בו הוא נקנה בעבר על-ידי המוכרים. לצדו, ייתכן ויידרשו המוכרים לתשלום היטל השבחה המשולם לוועדה לתכנון מקומי. מס זה מוטל במידה ונערכה השבחה אשר האמירה את ערכו.

יש לציין כי את מיסים אלו ניתן לחשב באופן מדויק במחשבונים מטעם רשות המיסים.

תפקידו של עורך דין בחישוב מיסים במכירת דירה או ברכישת דירה, ניכר במתן תחזית מס מדויקת לצד בדיקת הקלות ואף פטורים מתשלום המס, בהתאם לנסיבות.

עורך דין מקרקעין בירוחם - היכרות עם השטח

למשרדה של עורכת הדין מיטל אוטמזגין היכרות מעמיקה עם יישוביו של אזור הדרום, דבר המקנה ערך מוסף חשוב עבור הרוכשים והמוכרים.

אנו שמחים להציע שירות משפטי מעמיק ומנוסה, תוך מתן עצות והכוונות להבטחת עסקה בריאה ונכונה.

התייעצו עם משרדנו

החל מייעוץ מקדים, דרך ליווי לאורך שלבי העסקה ועד למסירת הנכס, אנו כאן בשבילכם.

בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני, להשאיר פניה באתר או לכתוב לנו בוואטסאפ.

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: