נהיגה ללא ביטוח חובה

עו"ד מיטל אוטמזגין

תוכן עניינים

לקיחת סיכונים של נהגים בכבישים, מובילה ברוב המקרים לתאונות שתוצאותיהן מובילות לפגיעה בנהגים אחרים והולכי רגל. סיכון אחר שבהחלט מיותר לקחת נוגע לנסיעה של נהגים ללא ביטוח חובה.

חשוב לציין שנהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה פלילית.

איתור אותם נהגים קורה לרוב לאחר שאותו נהג היה מעורב בתאונת דרכים, כשבמצבים אחרים מצליחים שוטרי תנועה לאתר נהג ללא ביטוח חובה בעת בדיקה שגרתית בכבישי ישראל. אם כך, האם לנהיגה ללא ביטוח חובה עונש כבד? או שמא ניתן להמתיק את רוע הגזרה?

מהי הענישה בגין נהיגה ללא ביטוח חובה?

הענישה כנגד נהגים שנתפסו בנהיגה ללא ביטוח חובה משתנה בהתאם לנסיבות.

ברוב המקרים, נהג שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה צפוי לעמוד למשפט ובו גם יידרש לתשלום של קנס כספי גבוה.

במקרים אחרים, בהם מדובר על נהג שזו עבירה חוזרת שלו, יכול העונש להגיע עד לכדי שלילת רישיון הנהיגה שלו לתקופה משמעותית.

יש פעמים ונהג ללא ביטוח חובה ייעצר על ידי שוטרי התנועה בגין עבירה אחרת שביצע. מעצרו בגין אותה עבירה יביא את השוטרים להבין כי לצד אותה עבירה, שבה גם ביטא בצורה חריפה את חוסר אחריותו כנהג על הכביש, הוא נוהג ללא ביטוח חובה בתוקף. אז אותו נהג יעמוד בפני עונשים כבדים יותר.

לייעוץ עם משרדנו בנושא נסיעה ללא ביטוח השאירו פנייה:

או התקשרו: 054-9433560

הסיכון הכלכלי בנהיגה ללא ביטוח חובה

עורכי דין בתחום התעבורה יודעים לומר עד כמה נהיגה ללא ביטוח חובה יכולה להוביל גם לפגיעה כלכלית רחבה באותם נהגים.

כפי שידוע, ביטוח חובה לרכב אמור לכסות את נזקי הגוף שייגרמו לנהג הרכב, לשאר הנוסעים, להולכי הרגל ובעצם לכל מי שהיה מעורב בתאונת הדרכים (ראו גם נושא ייעוץ עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים).

במקרים בהם ישנו נהג ללא ביטוח חובה בתוקף שמעורב בתאונת דרכים, הופך הנושא למורכב יותר כשאותו נהג צפוי לשאת בהוצאות רבות.

נהג ללא ביטוח חובה שהיה מעורב בתאונת דרכים, צפוי להתמודד בהמשך הדרך מול קרן הפיצויים "קרנית". מדובר על קרן שהוקמה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, והיא זו שתישא בעלויות הפיצוי במקרים של תאונות דרכים בהם היו מעורבים נהגים ללא ביטוח חובה בתוקף. עלויות הכוללות פיצויים בגין נזקי גוף ופיצוי בגין אובדן כושר השתכרות עבור כל האנשים שהיו מעורבים באותה תאונה.

לאחר תשלום הפיצויים על ידי "קרנית" במקום אותו נהג ללא ביטוח חובה, קיים סיכוי גבוה כי אותו נהג ללא ביטוח חובה יעמוד בפני תביעה של "קרנית" שבה יידרש להשיב לאותה קרן את סכום הפיצויים ששילמה במקומו, וזאת לצד סכומים נוספים שיש והיא תבחר לתבוע מולו.

נהיגה ברכב ללא ביטוח חובה שנמצא בבעלותו של אדם או חברה

מקרים רבים של נהיגה ללא ביטוח חובה המגיעים לפתחם של עורכי דין לתעבורה, קורים עם נהגים אשר נהגו ברכבו של אדם או חברה, כשאלו לא דאגו לחדש את ביטוח החובה.

במקרים אלו אותו נהג לא היה מודע כי ברכב שהוא נוהג אין ביטוח חובה ולאחר מקרה מצער של תאונה טוען הנהג, די בצדק, כי לו היה מודע לעובדה כי אין ברכב ביטוח חובה, לא היה מסכים לעלות על הרכב.

במקרים אלו בהם האחריות לביטוח הרכב בביטוח חובה חלה על אדם אחר או חברה, כשהם מאפשרים לנהגים אחרים לעשות שימוש יומיומי ברכבם, נוצרים מצבים בהם האחריות כלפי תשלום הפיצויים בהמשך, תהיה כנגד הבעלים של הרכב ולא נגד הנהג עצמו אשר יצא מנקודת הנחה שברכב בו נהג יש ביטוח חובה בתוקף.

עורכי דין שייצגו נהגים שנקלעו לסיטואציה שכזו, ממליצים תמיד לפנות לבעלי הרכב בדרישה לראות העתק של ביטוח החובה של הרכב בתוקף.

פנייה לעורך דין

משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין מעניק מעטפת משפטית מלאה בדיני תעבורה לרבות ייצוג מול דין הדין לתעבורה.

במידה ונתפסתם נוהגים ללא ביטוח חובה, מומלץ ליצור קשר עם עו"ד שיבחן כיצד להתוות את האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר, ואשר תוביל להפחתת הענישה ואף לזיכוי מוחלט.

נסיעה ללא ביטוח - שאלות נפוצות

זוהי עבירה שמאוד תלויה בנסיבות.

נהג הנתפס נוהג ברכב שאיננו מבוטח בביטוח חובה, צפוי קנס גבוה.

אולם כאשר מדובר בנהג שנתפס בגין עבירת תעבורה אחרת ו'על הדרך' התגלה שאין ביטוח, הרי שהנסיבות יהיו מחמירות יותר.

בהחלט, האסטרטגיה המשפטית בה אנו ננקוט תתבסס על חקר והבנת הנסיבות.

רקורד נקי עשוי מאוד לשחק לטובתנו. אולם במקרים סבוכים יותר, ניתן לבחון ולהסביר את המקרה בערכאות המשפטיות, למען הפחתה משמעותית בענישה.

משרדנו ממוקם בב"ש, רחוב יצחק בן צבי 10.

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

עו"ד מיטל אוטמזגין

עו"ד מיטל אוטמזגין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

לייעוץ משפטי השאירו פניה:

או התקשרו:

מאמרים מקצועיים נוספים:

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: