עריכת צוואה עד הבית

שירות עריכת צוואה ליחיד ועריכת צוואה הדדית על-ידי משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין. מטבעם של הדברים כי בקרב חלק מן הלקוחות, מצבם הבריאותי איננו מאפשר לפקוד את המשרד, ועל-כן ניתן להזמין את עוה"ד לשירות עד הבית.

על-פי חוק הירושה בישראל, רכושו והונו של אדם אשר לא ערך צוואה יימסר ליורשים על-פי דין באמצעות סדר הורשה תבניתי. אם אלו הם בני הזוג שנותרו בחיים וצאצאיהם, הרי שבן/בת הזוג יורשים 50 אחוז מסך ההון והרכוש והצאצאים רוכשים את 50 האחוזים הנותרים. 

במידה ואין בנמצא בן/בת זוג, הרי שהירושה עוברת כולה אל הצאצאים. במידה ואין למנוח/ה צאצאים, הרי שהירושה עוברת להורים ולבסוף אל האחים.

עריכת צוואה למימוש רצוננו האישי

לצד סדר ההורשה הנהוג בחוקי ישראל, הרי שאדם אשר ירצה להורות על סדר הורשה שונה מן הנהוג בדין, נדרש לעשות זאת על-ידי עריכתה של צוואה מסודרת.

הסיבות והנסיבות לעריכתה של צוואה הן רבות, מרצון אישי והעדפה אישית, דרך שאיפת המוריש/ה למנוע את התגלעותם של סכסוכים עתידיים בין היורשים וכיוצא בזאת.

בעת עריכת צוואה, הרי שהאדם יכול לספק הוראות מפורטות המסבירות במדויק – מה ייעשה עם רכושו הונו לאחר לכתו.

דוגמה לשימושיה של הצוואה

לקוח שנעזר בשירותי משרדנו, ביקש לערוך צוואה על דירה הרשומה על שמו ושממנה הוא נהנה מכספי שכירות.

הלקוח רצה להוריש את נכסו לילדיו, אך לצד זאת ביקש להורות על ילדיו באופן חד-משמעי, כי הם אינם יכולים למכור את הנכס.

לבקשתו, כל אחד מ-3 ילדיו, ירש 1/3 מן הדירה, ובצוואה נאמר במפורש שדמי השכירות יועברו לחשבון מסוים על שמם של ילדיו, ושהם יחסכו את הכסף וישתמשו בו אך ורק למקרים אותם הוא פירט: לימודים אקדמאיים וכיוצא בזאת.

לולא היה מנסח את צוואתו, הרי שעל-פי חוק הירושה, הדירה הייתה מתחלקת שווה בשווה בין ילדיו, ואלו היו יכולים לעשות בנכס כרצונם.

בקיומה של צוואה, הרי שהכלל הוא לכבד את רצון המנוח/ה, והרצונות נאכפים במלואם.

במקרה המדובר, משרדנו פנה לגורם הרלוונטי הנדרש (למשל הטאבו / רשות מקרקעי ישראל / וכיוצא בזאת), וביקש לרשום את צו קיום הירושה באישור הזכויות. קרי, לא ניתן לערוך שום פעולה המנוגדת למה שרשום בצו.

תהליך עריכת צוואה עם עורך דין

עריכתה של הצוואה משלבת בין היבטים משפטיים לבין יכולת יצירתית לחזות סוגיות עתידיות ולתרגמן לסעיפים ברורים אשר אינם משתמעים לשני פנים.

מטרתה של הפגישה הראשונית היא להבין מהו הרכוש אשר נמצא בידכם, ומה עומד מאחורי רצונכם לערוך את הצוואה.

בחלק מן המקרים אין כל צורך בהוצאה כספית נוספת על עריכת צוואה שכן חוק הירושה לכשעצמו הוא מספיק ואכן מממש את רצון המורישים (באמצעות סדר ההורשה). במקרים אחרים בהם אנו חפצים להורות על סדר הורשה השונה מזה שנהוג בחוק, הרי שאין מנוס מכתיבת צוואה מסודרת.

האם אנו מעוניינים להחריג אנשים מסוימים? האם אנו מעוניינים לדאוג באופן ניכר יותר עבור אנשים אחרים?

דוגמה:

לקוחות שהגיעו למשרדנו ביקשו שבאמצעות צוואתם, יבטיחו כי ילדיהם ידאגו לאחיהם שסובל מסכיזופרניה. הוא בגיר, ללא אפוטרופוס, ורצונם היה לוודא שהוא ימשיך להתגורר בנכסם ואף שילדיהם ידאגו לכל מחסורו. ייכנסו לנעליהם של ההורים.

דוגמה זו ממחישה עד כמה כל מקרה ומקרה הוא לגופו, וכל משפחה, כל מוריש יחיד וכל זוג יורשים, מגיעים עם הסיפור שלהם, סיפור ממנו משתקפים רצונות, חובות, תחושת דחיפות והעדפות אישיות.

התהליך מצריך ירידה לפרטים, חשיבה באופן יצירתי והליך משותף יחד עם הלקוחות – כיצד מנסחים את הצוואה בצורה המיטבית כך שביום לכתם, רצונותיהם יתממשו במלואם.

שירות עריכת צוואה עד הבית

לצד עריכת הצוואה במשרדנו, ניתן להזמין ביקור של עו"ד אל ביתם וביתו/ה של המורישים.

השירות ניתן לאור העובדה שחלק מן החפצים ברישום ועריכת צוואה, אינם יכולים או מתקשים להתנייד ממקום למקום למקום לאור מצבם הבריאותי.

במקרים מידיים בהם נדרשת עריכת צוואה מעכשיו לעכשיו, מומלץ ליצור קשר טלפוני ישיר על פני השארת פניה, וזאת כדי שנוכל להגיב בהקדם האפשרי לעריכתו של המסמך המשפטי.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות, אנו במשרד עו"ד מיטל אוטמזגין נשמח לעמוד לשירותכם.

למידע ופרטים נוספים, ניתן ליצור קשר טלפוני עם משרדנו או להשאיר פנייה, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

סיכום דבר

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: