הגשת בקשה לרישום הורשה

את הבקשה לרישום ההורשה ניתן להגיש תוך שהיא נסמכת על צו קיום צוואה או לחילופין צו ירושה.

הרישום מתבצע בפנקסי המקרקעין ולמעשה סולל את הדרך אל עבר הסדרת זכויות המקרקעין של היורשים על הנכס המדובר.

את הגשת הבקשה ניתן לערוך באופן עצמאי או לחילופין באמצעות עורך דין. כבפני עורכי הדין עומדת האפשרות להגיש את הבקשה לרישום ההורשה באופן מקוון. כמו-כן, הן עבור עורכי דין והן עבור יורשים המבקשים לבצע זאת באופן עצמאי, עומדת האפשרות להגיש את הבקשה באופן ידני.

רישום הורשה ע"פ צו קיום צוואה / צו ירושה

כאשר ישנו בידי היורשים / עורך הדין, צו אשר מבהיר את האופן שבו עזבונו של המנוח מתחלק, הרי שניתן להגיש זאת לרשם לענייני ירושה או לחילופין לערכאה המשפטית של בית הדין הדתי המוסמך לכך, ובכך להביא להסדרתן של זכויות המקרקעין.

כאשר אין בידי הירושים / עורך הדין צו קיום צוואה, הרי שיש להוציא צו ירושה הנועד להסדיר את האופן שבו העיזבון יחולק. על צו הירושה לקבל אישור רשמי מטעמו של הרשם לענייני הירושה, וכן גם במקרה זה, הרי שניתן לקבל אישור מן הערכאה המשפטית של בית הדין הדתי המוסמך לכך.

כיצד נערכים אל התהליך?

לשם הגשת הבקשה לרישום הורשה, יש להיערך מבעוד מועד עם טופס בקשה לרישום במקרקעין אותו תוכלו למצוא באתר שלהלן תחת 'מסמכים נדרשים'.

את בבקשה יש למלא, תוך שהיא חתומה על-ידי מי מבין היורשים וכן בעלת אימות שהתבצע על-ידי גורם מוסמך לרבות עו"ד, רשם לשכה או כל גורם אחר ולו הסמכות לאמת את החתימה בשמו של הרשם.

הקפידו למלא את הבקשה על כלל פרטיה השונים לרבות שמות המנוחים, תיאור המקרקעין הכולל יישוב, גוש, חלקה, תת-חלקה (פרטים אשר תוכלו להוציא מתוך נסח הטאבו) ועד לפרטיהם המלאים של מבקשי הזכות על המקרקעין.

אל הבקשה יש לצרף את צו קיום הצוואה או לחילופין צו הירושה.

האם מומלץ לבצע את התהליך עם עורך דין?

חשוב להדגיש ולציין כי את התהליך ניתן גם לערוך באופן עצמאי לחלוטין. עם זאת, נהוג להמליץ להגיש את הבקשה בליוויו של איש מקצוע הבקיא בתחום, וזאת כדי למנוע כל עיכוב בתהליך עקב דחייתו של המסמך.

מוטב בטרם התחלת התהליך, לבחון כי אכן כל פרטיו של המנוח אכן מאשררים את היותו בעל הזכות על נכס המקרקעין. זוהי פעולה פשוטה אותה ניתן לערוך עם הפקתו של נסח הרישום.

יש לבחון כי אכן כל הפרטים שנרשמו במסמכי הבקשה הינם מדויקים. כך לשם ההמחשה, במידה וישנו מנהל עיזבון, הרי שיש לבחון כי אכן הבקשה חתומה על-ידו.

יש להגיש את צו הירושה / צו קיום הצוואה המקוריים בלבד. לרשות היורשים עומדת האפשרות להגיש העתק נאמן למקור, וכן יש לוודא כי המסמך מאושר מטעמה של הרשות אשר העניקה גושפנקא לצו.

כל ליקוי, אי-דיוק או פגם שייפול בבקשה, יוביל לדחייתו של תיק הפעולה אשר ייפתח בלשכת רישום המקרקעין הרלוונטית. כל דחייה שכזו עלולה לעכב את התהליך, ועל-כן ההקפדה על מילוי המסמכים באופן מדויק הינה חיונית.

התייעצו איתנו

משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין מתמחה בתחום הירושה והצוואות, ועומד לרשות לקוחותיו החל מהגשת הבקשה למתן צו ירושה / בקשה לצו קיום צוואה ועד להגשת הבקשה לרישום הורשה.

בכל שאלה והתייעצות אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר, ונשוב אליכם בהקדם האפשרי.

סיכום דבר

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

עו"ד מיטל אוטמזגין

עו"ד מיטל אוטמזגין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

לייעוץ משפטי השאירו פניה:

או התקשרו:

מאמרים נוספים

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: