אי ציות לתמרור עצור

עו"ד מיטל אוטמזגין

תוכן עניינים

עבירת אי ציות לתמרור עצור נחשבת לאחת מהעבירות הנפוצות ביותר בכבישי ישראל. העבירה מתרחשת רבות גם בשל העובדה כי נהגים רבים אינם מקפידים לדייק בדרישת העבירה, והם אינם מבצעים עצירה מוחלטת של כלי הרכב לפני קו העצירה כפי שאותו תמרור עצור דורש מהם.

הרציונל בשימוש בתמרור עצור בא להבהיר קודם כל כי יש להקפיד על עצירה מלאה של כלי הרכב בטרם הוא משתלב בנתיב, כשיש לבצע את אותה עצירה מלאה גם במקרים ובהם מרגישים הנהגים כי העצירה מיותרת וניתן להבחין בנעשה בגלישה איטית של הרכב, כפי שהדבר אפשרי בצומת בו יש תמרור למתן זכות קדימה.

אין מקום לפרשנות

תמרור העצור בצמתים מהווה תמרור בולט שקשה לפספס. מדובר בתמרור מתומן בעל שמונה צלעות בצבע אדום הבולט לעין. במרכז התמרור מופיעה כף יד בצבע לבן שפוקדת על כל נהג בעצירת הרכב באופן מוחלט.

צורתו, גודלו וצבעו של תמרור העצור מבהירה כי כל נהג שמגיע לצומת בו נמצא התמרור, לא יוכל להתעלם מקיומו ומכאן שיבצע את אותה עצירה מלאה כפי שהחוק דורש ממנו.

תמרור העצור מהווה תמרור אוניברסלי, והוא ברור ונהיר גם למי שהגיע לביקור בישראל ולו רישיון נהיגה בינלאומי. בניגוד, אולי, ללא מעט תמרורים אחרים, תמרור העצור אינו יכול להתפרש באופן אחר, לבטח כשלתמרור זה לא מצורף כל מלל שעלול להוביל כל נהג לפרשנות אחרת.

לייעוץ עם משרדנו השאירו פנייה:

או התקשרו: 054-9433560

ענישה על אי עצירה בתמרור עצור

הענישה על אי ציות לתמרור עצור נחלקת לשתיים.

  • במקרים ובהם לא ציית נהג לתמרור עצור אך עשה זאת מבלי לסכן הסובבים אותו, תהיה העבירה שווה לקנס של 250 ₪ וקבלת ארבע נקודות.
  • במקרים בהם אי הציות לתמרור עצור חל תוך סיכון ברור של הסובבים, תהיה אותה עבירה כרוכה בהזמנת הנהג לבית המשפט. כאן לקצין משטרה הסמכות להביא לפסילת מנהלית של רישיון הנהיגה למשך 30 ימים. בהמשך, במקרה של הרשעה בבית המשפט, יוטלו על הנהג 10 נקודות.

אכיפה של נהגים שלא פעלו כחוק

בניגוד למקרים של מעבר ברמזור אדום, אכיפה של אי ציות לתמרור עצור נעשית לרוב באמצעות שוטרים שנמצאים במעין מארב ממנו הם יכולים להבחין האם הרכבים בצומת אכן ביצעו עצירה מוחלטת של הרכב לפני קו העצירה.

אותם שוטרים שנמצאים במקום רשאים לתת דו"ח בשל אי ציות לתמרור עצור. ישנם מקרים ובהם יבחינו השוטרים בנהג שאכן לא ביצע עצירה מלאה כמתחייב, אך עדיין פעל באופן זהיר, כשלא התנהל באופן שסיכן רכב אחר או הולך רגל ומכאן על פי שיקול דעתם ובהתאם לגיליון העבירות הקודמות לו הם נחשפים באמצעות רישיון הנהיגה, יקבעו האם לתת דו"ח לאותו נהג או להסתפק באזהרה בעל פה.

ישנם מקרים בהם ממקמים עצמם שוטרים בנקודה שלא באמת מאפשרת להם לקבוע באופן נחרץ האם ביצעו כלי הרכב עצירה מלאה בצומת בה יש תמרור עצור. מקרים בהם, למשל, לא מתאפשר לשוטרים להבחין איפה נמצא בדיוק קו העצירה, כשהם טוענים כי יש נהגים שאכן ביצעו עצירה מלאה אך עשו זאת אחרי קו העצירה, תהיה טענתם לא מבוססת ותהיה עילה עבור הנהג ועורך דינו להביא לפסילה של הדו"ח.

פנייה לעורך דין

חשוב להבין כי עבירה של אי ציות לתמרור עצור תחשב לכזו ברגע שאותם שוטרים עמדו בכל הדרישות הטכניות על מנת שיוכלו לטעון כי אכן נעשה עבירה.

במקרים לא מעטים, כושלים שוטרי התנועה במגבלות טכניות כאלו ואחרות. מגבלות אשר מעמידות בספק האם בכלל בוצעה אותה עבירה. כאן ביכולתם של עורכי הדין להצביע על אותם ליקויים ולמנוע מכם להיות כמי שכשלו בעבירת תנועה הנחשבת לחמורה.

להתייעצות משפטית בנושא אי עצירה בתמרור עצור, ניתן לפנות למשרדנו טלפונית או להשאיר פנייה באתר.

למדריכים נוספים בדיני תעבורה לחצו כאן

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

עו"ד מיטל אוטמזגין

עו"ד מיטל אוטמזגין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

לייעוץ משפטי השאירו פניה:

או התקשרו:

מאמרים מקצועיים נוספים:

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: