עבירת רמזור אדום

עו"ד מיטל אוטמזגין

תוכן עניינים

נסיעה באור אדום

אחת מעבירות התנועה שנחשבת לחמורה ושיכולה להוביל לפגיעה של נהגים והולכי רגל, הינה עבירת רמזור אדום; עבירה בה נהגים, מסיבות כאלו ואחרות, עברו עם רכבם בצומת למרות שהתמרור מורה בברור כי היה עליהם לעצור ולהמתין.

אכיפה של מעבר נהגים ברמזור אדום נעשית ברוב המקרים באמצעות מצלמות המוצבות בחלק מהצמתים, כשיש מקרים ובהם מוצבים גם ניידות ושוטרים בצמתים הנחשבים לכאלו בהם מרשים לעצמם לא מעט נהגים, להמשיך בנסיעה למרות הרמזור האדום שניצב מולם.

האכיפה של נהגים שעברו באדום אכן חשובה ומשמעותית, אך חשוב שאותה אכיפה תעשה באופן ראוי שיקבע כי אותה עבירה אכן קרתה ושהיא תועדה כראוי, בין אם מדובר על שימוש באותן מצלמות ובין אם באמצעות שוטרים.

אופן פעילות המצלמות

המצלמות באותם צמתים אמורות לצלם את כלי הרכב שעברו ברמזור אדום באמצעות שתי תמונות, כשההפרש בין צילום שתי התמונות הוא שנייה אחת בלבד.

נהג שמתקרב לצומת כשהרמזור מורה על אדום מלא, בעצם עובר עם רכבו על גלאי שנמצא אחרי קו העצירה ובכך מפעיל את אותה מצלמה בצומת. חשוב לציין כי במקרים ובהם אותו נהג עובר על אותו גלאי כשהרמזור מורה על צבע הביניים "צהוב" – אותה מצלמה לא תופעל.

עורכי דין בתחום התעבורה מציינים כי גם במקרים ובהם הצילום ברור מספיק ובו ניתן לזהות בוודאות את הרכב, הנהג ואף את האדם שיש לצידו, הרי שלא תמיד ניתן יהיה להרשיע את הנהג בעבירה שביצע.

היכולת של התביעה להביא להרשעה של אותו נהג, מחייבת אותה להוכיח כי הפעלת המצלמה באותו צומת נעשתה על פי כל הוראות החוק המחייבות וכי אנשי המקצוע במשטרת ישראל, שתפקידם לעסוק בנושא הפיתוח ושמירת התשלילים, פעלו כפי שנדרש מהם והם המוסמכים לכך.

ביצוע של כל התהליך לא על פי הוראות החוק, יש בו להפוך את אותו צילום להיות מוגדר כתמונה ערוכה ומכאן לא יוכל בית המשפט להרשיע את הנהג.

לייעוץ עם משרדנו בנושא מעבר באור אדום השאירו פנייה:

או התקשרו: 054-9433560

דו"ח שלא נרשם במהלך משמרת

כפי שציינו קודם ישנם מקרים בהם בצמתים מסוימים מוצבים שוטרים והם אוכפים, בין היתר, את נושא מעבר כלי רכב בצמתים ברמזור אדום.

לא פעם, אותם שוטרים אינם ממלאים אחר דרישות החוק, כשמקרים שכיחים כוללים את אלו בהם השוטרים רושמים את הדו"ח רק אחרי סיום המשמרת שלהם.

רישום דוח על רמזור אדום במועד מאוחר יותר על ידי השוטרים, מהווה בעצם פגם מהותי שיש בו להוביל את הנהג ועורך דינו למצב שבו יוכלו להביא לביטול הליך ההרשעה.

על השוטרים לבצע את רישום הדו"ח בסמוך לביצוע העבירה לאחר שעצרו את הרכב בצד, כשרישום המקרה עדיין "טרי" אצל השוטרים שחזו באותה עבירה.

מעבר ברמזור אדום של נהג חדש לעומת נהג ותיק

נהגים חדשים באופן טבעי חסרי ניסיון בכבישים, ולהם הנטייה בשנים הראשונות לבצע עבירות.

עם זאת, חשוב להבהיר כי לא קיים הבדל בענישה בין נהג חדש לנהג ותיק שעברו ברמזור אדום בבית המשפט, והכללים לגבי שתי אוכלוסיות נהגים אלו זהים.

ההבדל בין נהג חדש ונהג ותיק במסגרת עבירה של מעבר ברמזור אדום, מקבל ביטוי מול משרד הרישוי.

במקרים ובהם נהג חדש הורשע בעבירה של מעבר ברמזור אדום, בין אם עונשו כלל רק קנס כספי ובין אם הוחלט על פסילה של עד שלושה חודשים, כשיגיע אותו נהג לחדש את רישיונו, הוא יתבקש לעבור מבחן תיאוריה מחדש ולאחר שיצלח אותו ייקבע לו תואר של "נהג חדש" לעוד שנתיים.

במקרים ובהם אותו נהג חדש הורשע ורישיונו נפסל מעל לשלושה חודשים – ייאלץ בנוסף למה שתואר מעלה, לעבור טסט מעשי מחדש.

ענישה בגין חציית רכב ברמזור אדום

להלן רף הענישה בגין סוגי עבירות מעבר רכב ברמזור אדום:

חציית צומת או רחוב באור אדום

בפני הנהג העובר על החוק ומבצע נסיעה באור אדום, עומדת הענישה הבאה:

  • 10 נקודות תעבורה
  • מתן דוח על רמזור אדום בגובה 1,500 ש"ח.

חציית צומת או רחוב באור אדום בנסיבות מחמירות

כאשר הנהג העובר על החוק מציב את העוברים והשבים בפני סכנה, הדבר יבוא לידי ביטוי גם בחומרת הענישה:

  • מתן 10 נקודות תעבורה
  • מתן קנס בגובה 1,500 ש"ח
  • השבתת הרכב ל-30 יום
  • מן פסילה מנהלתית ל-30 יום

התייעצות משפטית בתעבורה

משרד עו"ד מיטל אוטמזגין מספק מעטפת משפטית מלאה בדיני תעבורה, וכן מייצג את לקוחותיו בבית הדין לצורכי הגשת ערעור, הפחתת הענישה ואף חתירה לזיכוי מוחלט.

רוצים לבחון אם ניתן להגיש בקשה לביטול דוח רמזור אדום? ומהו התהליך הצפוי לנו? להתייעצות עם משרדנו, ניתן להשאיר פנייה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

מעבר באור אדום - שאלות נפוצות

קבלת דו"ח מצלמה איננו פוסק באופן נחרץ כי אכן התבצעה העבירה.
לעתים בהתאם לנסיבות ולאחר בחינת הדקויות המתועדות, ניתן לערער ואף לבטל את הדו"ח לחלוטין.
ניתן בהחלט לומר כי מידת אמינותן של המצלמות מוטלת בספק וזוכה לא אחת לדיונים בין מקבלי ההחלטות.

בשונה מדו"ח אוטומטי המופק על-ידי מצלמה, הרי שכאשר שוטר מבחין בעבירת חצייה ברמזור אדום, עליו לכתוב דו"ח נהיר ומפורט אודות המקרה שהתרחש.

תפקידו של משרדנו יהיה לבדוק את פרטי הדו"ח באופן מעמיק ולאתר אם ישנן שגיאות או הטעיות אשר יכולות לערער על אמינותו וקבילותו המשפטית.
כך לשם הדוגמה: היכן השוטר נכח בעת ביצוע העבירה? והאם הרמזורים פעלו כשורה?

משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין יושב בבאר שבע, ברחוב יצחק בן-צבי 10.

למשרדנו ניסיון בייצוג בערכאות המשפטיות למען ביטול הענישה או במקרים חמורים – למען הפחתה משמעותית בחומרתה.

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

עו"ד מיטל אוטמזגין

עו"ד מיטל אוטמזגין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

לייעוץ משפטי השאירו פניה:

או התקשרו:

מאמרים מקצועיים נוספים:

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: