נהיגה במהירות מופרזת

תוכן עניינים

תאונות דרכים בכבישי ישראל הפכו לדבר שכיח בשנים האחרונות. בכל שנה נהרגים מאות אזרחים על הכביש, כשרבים אחרים מוצאים נפגעים באופן קשה אשר הופך את חיי היום יום שלהם למורכבים ומאתגרים.

קיימות מספר סיבות המובילות לתאונות דרכים. אחת מהסיבות המוכרות נוגעת לנושא של נהיגה במהירות מופרזת. נהיגה בה השליטה על כלי הרכב ושמירת המרחק משאר כלי הרכב מצטמצמות ובכך מובילות לתוצאות הרות גורל.

כיצד נקבע עונש על מהירות מופרזת?

בישראל, כמו ברוב המדינות המערביות, העונש על מהירות מופרזת נקבע כמובן על פי המהירות שנמדדה לכלי רכב וזאת בהתבסס על המגבלות הקיימות בדרך בה נסע, כשהחלוקה הינה בין דרך עירונית לדרך בין עירונית. 

באילו אמצעים טכנולוגיים משתמשים על מנת למדוד מהירות כלי הרכב?

משטרת ישראל עושה שימוש במספר אמצעים טכנולוגיים על מנת לאכוף ולמדוד בצורה המדויקת ביותר את מהירות כלי הרכב בכבישי ישראל. 

ממל"ז

חלק מהאמצעים כוללים ממל"ז – מד מהירות לייזר הפועל באמצעות קרני לייזר המכוונות אל האובייקט בתנועה.

מצלמות מהירות

מצלמות מהירות נייחות הנמצאות בשולי הדרכים. 

אלו אף משמשות ללכידת כלי רכב שעברו ברמזור אדום ונסעו בנתיבי תחבורה ציבורית

"דבורה"

רדאר "דבורה" – כלי המודד מהירות כלי הרכב מתוך ניידות גלויות וסמויות. 

הכלי בנוי משתי אנטנות המתוקנות על גג הניידות. 

נהיגה במהירות מופרזת על גבי דרך עירונית

במקרים ובהם עבירת המהירות המופרזת נעשה על גבי דרך עירונית, שבה המהירות המקסימלית שמותרת הינה 50 קמ"ש אלא אם כן קיים תמרור המורה אחרת, מתקיימות כשלוש סנקציות כנגד הנהג וזאת בהתאם לחריגתו מהמהירות המותרת. 

במקרים ובהם נעשתה חריגה של עד 20 קמ"ש מעל המותר הדבר יוביל לתשלום קנס של 250 ₪ ללא נקודות. חריגה של 21-30 קמ"ש – קנס של 750 ₪ ושמונה נקודות; חריגה של 31-40 קמ"ש – קנס של 1,500 ₪ ועשר נקודות; חריגה של 41 קמ"ש ומעלה תוביל לעונש מקסימלי על מהירות מופרזת בדרך זו. עונש שייקבע מול שופט לאחר הזמנה לדין מהירות מופרזת וקבלה של עשר נקודות. 

נהיגה במהירות מופרזת על גבי דרך בין עירונית

במקרים ובהם עבירת המהירות המופרזת נעשית על גבי דרך בין עירונית, שבה המהירות המקסימלית הינה 90 קמ"ש בהינתן מעקה הפרדה ואף אפשרית מעל למהירות זאת כשלא קיים מעקה הפרדה ובהתאם לתמרורים המוצבים בצדי הדרך, מתקיימות כארבע סנקציות כנגד הנהג וזאת בהתאם לחריגתו מהמהירות המותרת. 

במקרים ובהם נעשתה חריגה של עד 25 קמ"ש מעל המותר הדבר יוביל לתשלום קנס של 250 ₪ ללא נקודות. חריגה של 26-40 קמ"ש – קנס של 750 ₪ ושמונה נקודות; חריגה של 41-50 קמ"ש – קנס של 1,500 ₪ ועשר נקודות; חריגה של 51 קמ"ש ומעלה תוביל לעונש מקסימלי על מהירות מופרזת בדרך זו. עונש שייקבע מול שופט לאחר הזמנה לדין וקבלה של עשר נקודות.

כיצד כדאי לפעול לאחר שקיבלנו דו"ח על מהירות מופרזת?

דו"ח על מהירות מופרזת נוכל לקבל ישירות משוטר תנועה שימתין לנו בהמשך הדרך לאחר שתועדנו על ידי אחד מאותם מכשירים שהזכרנו קודם, או לחלופין לקבל דו"ח על מהירות מופרזת שיישלח ישירות לכתובת המגורים שלנו. 

לנהגים עומדת כמובן הזכות בהגשת בקשה להישפט בבית המשפט. 

במקרים ובהם חלפה שנה ממועד שבו התקבלה במשטרת ישראל הבקשה להישפט וטרם נשלחה לאותו נהג הזמנה לדין – עבירת הנהיגה המופרזת תתבטל תחת סעיף "התיישנות" ובכך גם יתבטל הקנס הכספי, הנקודות ועצם ההרשעה. 

במקרים ובהם נהג ביקש להישפט וקיבל הזמנה לדין בתוך פחות משנה, יכול אותו נהג, יחד עם עורך דינו, להגיע להסדר טיעון מול התביעה של משטרת ישראל. 

היכולת לגבש הסדר שכזה נעשה לאחר לימוד החומר על ידי עורך דין תעבורה שאותו הנהג שכר, כשעורך הדין ינצל כשלים משפטיים וראייתיים על מנת להוביל מהלך של הסדר טיעון מקל עבור הנהג. 

הותרת ההוכחות בבית המשפט מאפשרת לבית המשפט סמכויות ענישה רחבות יותר מאלו המוגדרות בחוק. נהגים רבים, יחד עם עורכי דינם, שואפים להימנע מהגעה לשלב זה ובחלק ניכר מהמקרים מגבש עורך הדין עם התביעה המשטרתית הסדר טיעון המקובל על שני הצדדים. 

התייעצו איתנו

ביקשתם להישפט ולערער על הדו"ח? מומלץ שתרתמו לצדכם עו"ד מנוסה שיבחן כיצד להמתיק את העונש או לבטלו לחלוטין.

להתייעצות משפטית טלפונית ראשונית עם משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פנייה באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

דיני תעבורה מהירות מופרזת: שאלות נפוצות

לנהגים ישנה הזכות בחוק לערער על הדו"ח ולבקש להישפט.

יש לבחון את מידת החריגה מן המהירות המותרת, עבר קודם של עבירות תעבורה והמכשור שהוביל למתן הדו"ח (ממל"ז, מצלמת מהירות או דבורה).

עם עו"ד, ניתן לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה להפחתת חומרת הענישה.

רווחת האמירה כי האמצעים המשטרתיים חוטאים מתפקידם.

בסופו של יום, בית המשפט עודנו רואה בהם כראייה קבילה. על-כן עלינו להתייחס אליהם בכובד ראש.

משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין יושב בבאר שבע, רחוב יצחק בן צבי 10.

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

מיטל אוטמזגין – עורך דין נהיגה במהירות מופרזת בבאר שבע וסביבתה הקרובה

טלפון נייד: 054-9433560

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: