רכישת דירה עם פינוי ארוך

רכישת דירה עם פינוי ארוך

תוכן עניינים

קניית דירה עם פינוי ארוך למעשה מתארת את מרבית עסקאות הנדל"ן לנכסים יד שנייה. עם זאת, למרות שמדובר בתהליך מכירה נפוץ, ההמתנה הארוכה יכולה לעתים לייצר תחושת חוסר-ביטחון בקרב הרוכשים. כיצד עונים על כך ומסירים את החששות?

במקרה הזה עולה אחת מן הסוגיות החשובות והמהותיות לכל עסקת נדל"ן, בין אם מדובר בעסקת רכש מול קבלן ובין אם בעסקה מול בעלי נכס יד שנייה – פריסת התשלומים.

פריסת התשלומים היא נושא אותו עלינו להסדיר בין הצדדים ולהעלותו על הכתב באופן ברור ונהיר לכול במסגרתו של חוזה המכר.

כחלק מתפקידיו, על עורך הדין למקרקעין מטעם הרוכשים להגיע לעמק השווה אל מול עוה"ד של המוכרים ולהסכים על לוח תשלומים המניח את דעתם של כל הנוגעים בדבר.

חוזה המגן על הרוכשים

זהו הקו המנחה אותנו בכל עת.

קנייתה של דירה לרוב תהא אחת מן העסקאות הגדולות והמשמעותיות ביותר שאדם יעשה במהלך ימי חייו.

דירה יד שנייה מביאה עמה נוחות מסוימת שכן היא איננה רק קיימת על הנייר או בתהליכי בנייה שקצב התקדמותם איננו בשליטת הרוכשים. זהו נכס קיים, אותו אנו יכולים לבדוק בקפידה דרך שורה של בדיקות מקדמיות סדורות.

חשוב שנזכור בכל עת, כי מדובר בעסקה הטומנת בחובה מיליוני שקלים. כל טעות, כל אי-שימת לב לפרטים ולו הקטנים ביותר, עלולים להוביל למפח נפש, מחלוקות משפטיות והפסדים כספיים.

קו ההגנה הבולט ביותר העומד לרשות הרוכשים הוא לוח תשלומים חוזי ומוסדר, המבוסס על מספר פעימות תשלום. לוח תשלומים שכזה, ישקף את שלבי הרכישה עד למועד המסירה.

דעו והיזהרו: לעתים אני פוגשת ברוכשים הלהוטים לרכוש את הדירה ולו במחיר של פעימות תשלום אטרקטיביות יותר עבור בעלי הנכס. על אף רצונכם להניח את ידכם על נכס נדל"ן שנשא חן בעיניכם, זכרו כי עסקה שכזו היא בעלת השפעה ניכרת על עתידכם.

לוח תשלומים מוסדר והדרגתי, הוא הדרך היחידה שלנו להבטיח ראש שקט לכל אורך העסקה.

פריסת תשלומים בקניית דירה יד שנייה

בקביעתנו לוח תשלומים בפריסה הדרגתית המשקפת את שלבי העסקה, אנו למעשה שואפים לשמר את האינטרסים של שני הצדדים.

חשוב לראות בחוזה המכר כמתווה משפטי שנועד לייצר קשר של חובות וזכויות מצדם של כל הצדדים הנוגעים בדבר, ולבסס אינטרס משותף לקיומה של העסקה באופן המניח את דעתם של המוכרים והרוכשים.

קביעתו של לוח תשלומים מוכרח להתחשב גם ברצונם ושאיפתם של המוכרים אשר זקוקים להון נזיל למען קידום עסקת הנדל"ן לנכסם החדש. 

מנגד, עלינו לבנות פעימות תשלום המשקפות את התזרים הכספי של הרוכשים ושמצמצם את הסיכונים הטמונים בעסקת מקרקעין.

לאור כל האמור לעיל, עם הבשלתה של העסקה, ולאחר כל הבדיקות המקדמיות הנדרשות, מטרת הדגל של עורך דינם של הרוכשים, היא לתכנן ולייצר לוח תשלומים נכון ומאוזן למען שני הצדדים.

השאלות הראשיות שינחו אותנו הינן:

  • האם הונם של הרוכשים זמין עתה, או שמא הדבר מותנה בקבלת הלוואה כגון משכנתא.
  • האם הקונים רוכשים את דירתם לראשונה בחייהם, או שמא הם בעלי נכס קיים, ועל-כן נדרשים למכירתו למען יצירת הון זמין.
  • האם קיימים אי אלו נושאים הנדרשים להסדרה מקדימה מצד המוכרים בטרם התשלומים כגון עיקולים ושעבודים או משכנתא הרובצת על הנכס.

מענה מפורט על כל אלו, וכן שאלות נוספות הצפות בהתאם לנסיבות הפרטניות של עסקת הנדל"ן, הן אלו שינחו אותנו ביצירת מועדי תשלום סדורים.

מעוניינים בייעוץ משפטי לקניית נכס מקרקעין? השאירו פניה באתר:

או התקשרו: 054-9433560

יסודות מנחים לפריסת תשלומים עבור נכס יד שנייה

יצוין כי כל המידע המובא במדריך זה, נועד לסבר את אוזנם של רוכשים פוטנציאליים ולהתוות קווים מנחים כלליים חשובים ומהותיים. כל עסקת נדל"ן מביאה עמה מאפיינים הייחודיים לה. על-כן, אין מדריך זה מהווה חלופה לייעוץ משפטי אישי. 

  • את פעימת התשלום הראשונה יש לבצע עם החתימה על חוזה המכר, וזאת לאחר שבוצעו כלל הבדיקות המקדמיות הנדרשות ולאחר שנרשמה הערת אזהרה לטובתם של הרוכשים. יצוין כי במקרים ובהם התגלתה חריגת בנייה או צו עיקול בנסח הטאבו, הרי שיש להמתין עם החתימה על חוזה המכר, עד להסדרת הנושא.
  • את פעימת התשלום השנייה מומלץ לבצע רק לאחר שהמוכרים נדרשו לחובותיהם הנוספות שעלו במסגרתו של המשא ומתן כגון סילוק המשכנתא.
  • פעימת התשלום האחרונה תתבצע אך ורק בהגיענו אל מועד הפינוי של הנכס, וזאת כאשר הרוכשים מחזיקים בכל האסמכתאות הנדרשות לרבות רישום בטאבו.

האם מדובר רק ב-3 פעימות תשלום?

בהתאם למאפייני עסקת המקרקעין, יוחלט אם להיצמד אל הקו המנחה של 3 פעימות תשלום, או שמא להרחיבן בהתאם לצורך.

יש לציין כי במקרים רבים ניכר הצורך ביצירתו של לוח תשלומים רחב יותר המשקף את חובותיהם של הצדדים אחד כלפי השני.

כך לשם הדוגמה, ייתכן והמוכרים זקוקים ללוח תשלומים אשר יאפשר להם להעביר תשלום אל הקבלן אליו התחייבו לדירתם החדשה. יצירת פעימות תשלום הדרגתיות מרובות, תאפשר להם לקיים את העסקה.

ייתכן והקונים יידרשו ללוח תשלומים רחב יותר כדי להרוויח זמן להגדלת תזרים המזומנים שלהם כגון נקודות יציאה של קופות חיסכון או התהליך הנדרש לקבלת המשכנתא מן הבנק.

האם יש מגננות נוספות עבור הרוכשים?

בסופו של דבר, הבסיס לעסקת נדל"ן בטוחה נוגע בכיסם של כל אחד מן הצדדים.

עם מנגנון בטוח ויעיל להעברת הון הדרגתית מן הרוכשים אל המוכרים, ניתן להבטיח רכישת דירה עם פינוי ארוך אשר איננה מהווה כל טרדה עבור מי מבין הצדדים.

התייעצו עם משרדנו

ברוכים הבאים למשרדי, שמי מיטל אוטמזגין, עו"ד מקרקעין בבאר שבע, ומלווה עסקאות רכישת דירה ומכירת דירה תוך הקפדה על שירות אישי ובזמינות מלאה לכל שאלה והתייעצות מצד לקוחותיי.

רכישת דירה עם פינוי ארוך מאפיינת את מרבית עסקאות הנדל"ן לנכסים יד שנייה, ובכל שאלה בנושא, אשמח לסייע. למידע נוסף, ניתן לפנות אלי בוואטסאפ, ליצור עמי קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

עו"ד מיטל אוטמזגין

עו"ד מיטל אוטמזגין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

לייעוץ משפטי השאירו פניה:

או התקשרו:

מידע נוסף:

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: