עורך דין צוואות בבאר שבע

משרדה של עורכת הדין מיטל אוטמזגין מעניק שירותי ייעוץ וליווי משפטי לעריכת צוואות, שינוי צוואה, וכן לניהול עיזבונות ולניהול חלוקת העיזבון בין היורשים.

עבור המבקשים לערוך צוואה ושאינם מסוגלים מטעמים שונים להתנייד ולהגיע למשרד, ניתן להזמין שירות לעריכת צוואה עד הבית. המשרד יושב בבאר שבע, ומאפשר הגעה מהירה ונוחה ברחבי העיר וכן ביישובים הסמוכים לה.

האם מוכרחים להיעזר בשירותיו של עו"ד לכתיבת צוואה?

נבהיר מעבר לכל ספק, כי אין כל חוק בישראל המורה על אדם המבקש לצוות מה ייעשה ברכושו, לעשות זאת בליוויו של איש מקצוע משפטי.

התחיקה בישראל היא ברורה כשמש, ואומרת כי צוואה הינה מעשה אישי. 

באפשרותו של כל אדם, לקחת עט ונייר, ולכתוב את צוואתו מבלי שהוא מוכרח או נדרש ליידע איש, מבלי שהוא מוכרח או נדרש לגשת לערכאות משפטיות או להעניק תוקף לצוואתו על-ידי גורם חיצוני.

יכול האדם לכתוב את צוואתו עם עט על דף, לשים את הצוואה במגירה, והרי שיש בידיו צוואה תקפה וקבילה משפטית.

אם כך הדבר, מדוע רבים נוהגים שכן להמליץ לערוך את הצוואה עם עו"ד צוואות?

משמעות עריכת הצוואה עם עורך דין

חלוקת הרכוש, ההון והנכסים בין היורשים יכולה להיתפש כמלאכה פשוטה וברורה. ועל אף כל זאת, הרי שהמציאות מוכיחה כי לתאים משפחתיים רבים ישנן מורכבויות שונות ושיקולים משתנים המשפיעים על רצון המצווה ועל אופן חלוקת העיזבון.

בעת שעורכים צוואה עם עורך דין הבקיא בתחום, הרי שהדבר מקנה למצווה את האפשרות לערוך צוואה שאיננה מותירה 'שטחים אפורים' הנתונים לפרשנות, שאיננה מאפשרת למחלוקות וסכסוכים להתגלע, ושבאפשרותה לענות על מאפיינים דינמיים שונים אותם יכול עוה"ד לחזות יחד עם הלקוח/ה. 

1. בדיקת כשירותה של הצוואה

בפנייתכם לעו"ד צוואות בבאר שבע, הרי שתוכלו לוודא כי אכן הצוואה עומדת בכל הקריטריונים הטכניים השונים אשר יבטיחו את קיומה.

צוואה אשר איננה כוללת תאריך, חתימת המצווה או תאריך, עלולה לפגוש בקולות המתנגדים לה ושמערערים על תוכנה.

נוסף על כך, ציווי לא מוסרי בתוכן הצוואה דוגמת תנאי במתן הירושה אם זוכה בירושה יעמוד בסעיף פסול (דוגמת התניה בטיפולי המרה), הרי שחלק מסעיפי הצוואה ולעתים אף כולה, עלולים להיות נתונים בסכנת פסילה.

2. מניעת סכסוכים ומחלוקות

בדיקת ועריכת הצוואה יחד עם עורך דין המתמחה בדיני צוואות וירושה, יכולה לסייע רבות ביצירת צוואה מפורשת ומפורטת המונה במדויק מה ייעשה בדבר הרכוש עם לכתו/ה של המנוח/ה.

ניסיונו של עורך הדין המלווה את המצווה, לצד היבטים משפטיים שונים, יסלול את הדרך אל עבר צוואה המנוסחת באופן נכון, ושאיננו מותיר כל מקום לספק.

3. הוראות מיוחדות

במקרים רבים, מבקשים המצווים לשלב הוראות מיוחדות בתוכן הצוואה; הוראות שמטרתן לענות על היבטים דינמיים שונים דוגמת נכד המסיים את שירותו הצבאי, ושמקבל את חלקו בעיזבון בעת שנרשם ללימודים גבוהים בלבד.

לעתים יבקשו המצוותים להורות מה יהא בדבר הורשת העיזבון, זאת אם אחד מן היורשים ילך לעולמו או לא יוכל לקבל את הירושה מטעמים כאלו ואחרים (דוגמת הסתלקות יזומה של היורש מן הצוואה). כך יכול המצווה להורות על היורש הבא אחריו.

עריכת צוואה בפני עדים

אופן עריכת הצוואה המתבצע יחד עם עורך דין, הינו 'עריכה בפני עדים'.

במעמד זה, עורך הדין יחד עם 2 עדים מטעם המצווה, עורך דין את הצוואה, זאת תוך ששני העדים חותמים על הצוואה ומעידים כי הם אכן היו נוכחים בכתיבת הצוואה ושזהו דבר המצווה.

עורך הדין חותם אף הוא, זאת לאחר שבדק את הצוואה ותוכנה.

עריכת הצוואה באופן שתואר לעיל, מעניקה לצוואה בסיס איתן יותר, ומפחיתה את הסיכויים להתנגדויות, וכל שכן לצליחתן של התנגדויות וקולות הקמים כנגד האמור בצוואה ושמערערים לעתים על כשירותו של המצווה.

חשוב במעמד זה לציין ולהדגיש כי אין כל חובה לערוך את הצוואה בפני עדים ביחד עם עורך דין.

אופן עריכת הצוואה (ושילוב הוראות מיוחדות)

חשיבות עריכתה של צוואה יחד עם עו"ד צוואות איננו מתבטאת רק בפן הטכני, כי אם גם באופן הניסוח וההתייחסות אל כלל הפרטים הנדרשים.

בפגישות הייעוץ הראשונות, נבקש להבין במדויק את הנכסים, ההון והרכוש הקיימים בחזקת המצווה, ולאחר שכל הנתונים יהיו בידינו, להפיק מכך את הצוואה אשר תשקף במדויק את רצון המצווה.

במקרים רבים, נוסח הצוואה מביא עמו דרישות ייחודיות הנכונות אך ורק לתא המשפחתי ולנסיבות השונות הנוגעות ליחסי המצווה אל מול המכרים והקרובים אליו/ה.

כך למשל, ייתכנו הוראות מיוחדות באשר להעברת נתחים מן העיזבון אל אחד מן היורשים רק לאחר שעמד בתנאים מסוימים.

בבחירתכם בעו"ד צוואות בבאר שבע מטעם משרד עורכי דין מיטל אוטמזגין, הרי שרצונכם ייבחן במלואו וישתקף באופן הרמטי ושאיננו משתמע לשני פנים בצוואה.

עורך דין מנהל עיזבון

רבים הם המצווים המבקשים לחפש אחר עורך דין מנהל עיזבון בבאר שבע אשר ייקח תחת חסותו את העיזבון עד לחלוקתו המלאה בין היורשים.

יודגש כי אין כל חוק המורה על שמירת העיזבון תחת עינו המפקחת של איש מקצוע משפחתי, והמצווים יכולים לבחור כל אדם בו יחפצו שינהל את עיזבונם (להוציא היורשים עצמם דבר אשר עלול להוביל לפסלותם).

משרדנו מתמחה בניהול עיזבונות ומעניק מעטפת משפטית וניהול מקצועי לכל הנדרש, על לחלוקת העיזבון בין היורשים.

חשיבות הצוואה

לצוואה חשיבות רבה הנובעת ראשית כל מעצם היותה מבטיחה את קיום רצון המצווה לאחר לכתו.

לצד זאת, חשוב לציין כי היעדרה של צוואה וחלוקת הרכוש בין היורשים על-פי דין, עלולה להוביל למחלוקות ולסכסוכים קשים בין בני המשפחה.

בהימצאה של צוואה ברורה המורה באופן מדויק על חלוקת הרכוש, הרי שהיכולת להתנגד לצוואה פוחתת. אם כי נסייג זאת ונאמר כי מתנגדים יכולים להתנגד בכל עת, גם אם הצוואה ברורה ונהירה, וגם אם אין כל עילה ממשית להתנגדות.

צוואה יכולה לעשות סדר רב ליורשים, ובכך להנעים את התהליך אותו יעברו עד לקבלת וחלוקת העיזבון.

התייעצו איתנו

בחיפושכם אחר עורך דין לענייני צוואות בבאר שבע וסביבתה, באפשרותכם להיוועץ עם משרדנו.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר ונשוב אליכם בהקדם.

סיכום דבר

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: