איך להעלות את ערך הבית או הדירה שלנו בזול בעזרת שדרוגים קלים

בין אם אתם רוצים לרענן ולשפר את מרחב המחיה הדירתי שלכם, ועל אחת כמה וכמה עם אתם מתכננים להוציא את הבית או הדירה שלכם למכירה כדאי היה שתשקיעו מחשבה, יצירתיות ומעט ממון (הכוונה באמת למעט) בשדרוגים, שיפורים ושיפוצים קטנים.

כל אחד, בבואו למכור את מקום מגוריו האהוב מזה שנים, רוצה לקבל עבורו את התמורה המלאה לכספו.

לא תמיד זה אמנם ניתן, אבל כדאי היה שמראש, עוד לפני ביקורו של הקונה או המתווך הראשון, נביא את המקום למצב שיראה מזמין, וכזה שכל אחד, או לפחות כמעט כל אחד, יוכל לראות או לדמיין את עצמו חי בין כתליו.

מדוע כדאי לי להשקיע כסף בשדרוג הנכס לפני מכירה?

כולם רוצים בדירה יפה ומתוחזקת המתהדרת בשווי שוק גבוה. המוכרים וגם הקונים.  אך, על פי רוב, המציאות אינה מתכתבת התכתבות שלמה עם המציאות.  

ישנם מקרים בהם בעלי בתים טועים לחשוב כי שיפוץ נרחב של דירתם לפני מכירתה, יעלה משמעותית את ערכה בשוק. ובכן, לצערנו, על-פי רוב, מוכרים שכאלה עתידים למצוא עצמם מאוכזבים.

עליכם לשים לנגד עיניכם כמטרה, את רצונכם להוציא את הדירה כמה שיותר מהר משוק המכירה. כלומר להביא לכך שהדירה תימכר במהירות ובשווי שוק ריאלי פלוס.

כדי להגיע למצב אידאלי זה, עליכם לשכנע את הקונה הפוטנציאלי שדירתכם עולה על הדירות האחרות בסביבה. היא נאה, מטופחת יותר ומאפשרת לו להיכנס ולגור בה מהר ועם מינימום הוצאות נלוות.

האם ניתן להעלות את ערך הדירה מבלי לשבור את תכנית החיסכון האחרונה שעוד נותרה?

במאמר זה נספר לכם מהם המקומות בבית אליהם פונה הקונה עם היכנסו לחקור, בפעם הראשונה את הדירה אותה אתם מציעים למכירה, ואפילו נגדיל לעשות וניתן לכם עצות איך לתת לדירתכם מראה יוקרתי בעלות נמוכה.

לא במפתיע, מחקרים שעשו ירחוני עיצוב שונים ברחבי העולם, מצביעים על מגמה אחידה ולפיה שני המקומות הראשונים אליהם יפנו הקונים הם המטבח, וחדרי האמבטיה. לא במקרה, אלה הם שני החדרים בבית, היקרים ביותר לשיפוץ. אין זה אומר ששדרוג החדרים הללו בלבד, יעניק לכם את מבוקשכם, אין טעם לטפל בנקודה אחת ולשפרה ופינות אחרות בדירה, להשאיר עזובות. ביצוע חלקי שכזה עלול רק להדגיש את הפחות נאה, במקום להציע את המרחב הדירתי כמקום מזמין וחם. כמובן שאין גם טעם להשקיע עכשיו מאות אלפי שקלים בהחלפת המטבח ושיפוץ חדרי האמבטיה. אז מה כן עושים?

לעתים מספיק שיפור קוסמטי קל ובעלות נמוכה, על מנת לקבל את אפקט ה"ואו" שקונים מחפשים.

במאמר נלך צעד צעד עם עצות איך ומה לשדרג כדי להצליח להביא את דירתכם למקום הראשון במצעד המכירות.

  • כניסה – מכירים את המשפט, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני? מה אתם מרגישים כשאתם עומדים מול דלת מלוכלכת, לצדה שטיח סף מהוה? ככה מרגיש הקונה. נקו את דלת הכניסה, שימו לפניה שטיח סף נאה. אם יש מקום לעציץ ליד הדלת או אם זה חורף למתקן להנחת המטריות, אולי תמונה על הקיר לצד הדלת – כל אלה נותנים רושם ראשוני טוב עוד טרם דרכה כף רגלו של הקונה בביתכם.
  • חצר – יש לכם חצר? נקו את שביל הגישה אל הבית, שימו כמה עציצים פורחים לצדו, כסחו את הדשא אם יש לכם כזה. שימו שלט נאה עם הכתובת ומספר הבית במקום בולט בכניסה. לא תאמינו איזה רושם זה עושה על הקונה שבזכות השלט מצא מיד את המקום.
  • פנים הבית – הקפידו שלפחות כשאתם יודעים שעתיד להיכנס אליכם קונה, הבית יהיה מסודר. חפציםלא יהיו זרוקים סביב, המיטות מוצעות והצעצועים בתוך סלסלות או ארגזים, ואגרטל עם פרחים צבעוניים, תמיד ידע לעשות עבורכם את העבודה.
  • קירות – הסתכלו סביב, אם הם מלוכלכים ולא ניתן לנקות, או שיש בהם חורים מתמונות שנפלו, מרהיט שפגע או שסתם דהו, סיוד או צביעת הקירות בצבעים ניטרליים, אחידים ובהירים, יכולים לעשות את ההבדל. 
  • מתגים – אנחנו משתמשים בהם יום יום כמה וכמה פעמים. נקו אותם והחזירו אותם למצבם הקודם, או פשוט גשו לחנות הקרובה וקנו כיסויי מתגים אחידים לכל הבית. כנ"ל לגבי ידיות הדלתות, צינור הווילון בחדר השינה וכו'.
  • תריסים – האם ישנם שלבים שבורים? החליפו אותם. הקפידו לנקות את התריסים והחלונות ואת המשקופים סביבם.
  • דלתות – בדקו שאין דלתות חורקות בבית ואם הן חורקות שמנו את הצירים.
  • אריחים מיושנים במטבח או בחדר האמבטיה – ניתן לרכוש צבע מיוחד לצביעת אריחי חרסינה של פעם וקרמיקה של היום. העבודה אינה קשה והתוצאה עשויה להיות מתגמלת ומעלה.
  • כלי סניטציה – אם אתם יודעים איך, החלפת ברז בחדר האמבטיה, החלפת ראש המקלחת, הוספת מוטות למגבות הרחצה, הוספת עציץ ירוק על ארון חדר האמבטיה, סל כביסה או ארונית נאה, כלים נאים למברשות השיניים, הנחת מקלוני ריח במקומות נסתרים, מגבות יפות מקופלות במקומן ואוורור טוב, כל אלה הן נגיעות קטנות ולא יקרות שעשויות להפוך כל חדר אמבטיה מיושן – לכזה שמעניק תחושת ספא יוקרתי למסתכל.
  • מטבח לב הבית – ניתן לצבוע את חזיתות המטבח. גם אם הן עשויות פורמייקה. אבל ניתן גם להסתפק בהחלפת כל הידיות לידיות עכשוויות. השתדלו שלא יהיו חפצים רבים מידי על משטח העבודה על מנת לתת תחושה מרווחת.

לסיכום

כשמגיעה העת למכור את הבית או הדירה שלכם, עשו את הדברים הבסיסיים שציינו למעלה. העלאת ערכו של הנכס אינה מחייבת שיפוצים עתירי ממון.

בעזרת אסטרטגיה נכונה ומתוכננת היטב, תוכלו להבליט את הפונקציונליות של ביתכם, למשוך קונים ולמכור את הנכס מהר יותר.

קבלת ייעוץ משפטי

משרד עו"ד לדיני נדל"ן מיטל אוטמזגין מעניק מעטפת משפטית מלאה ללקוחותיו. מאמר זה הינו מדריך כללי הנועד כערך מוסף עבור לקוחותינו ועבור מבקרי האתר.

בכל שאלה והתייעצות נשמח לעמוד לשירותכם. צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר ונשוב אליכם בהקדם.

סיכום דבר

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: