מהו בנק מלווה?

מהו בנק מלווה?

תוכן עניינים

נמצאים לפני רכישת דירה מקבלן? ייתכן מאוד וכבר במסגרת שיחת המכירה הראשונה שלכם עם נציג הפרויקט, הוא ביקש להדגיש כי ישנו בנק מלווה וכן סיפר מיהו אותו בנק. אם כן, מדוע מדובר בנושא כה חשוב? איך זה נוגע כיסו של הקבלן? ויתרה מזאת – כיצד זה נוגע לכיס שלנו?

תפקידו של הבנק המלווה כשמו כן הוא, ומטרתו להעניק ליזם / הקבלן את הליווי הפיננסי הנדרש לצורך קיומו של הפרויקט.

אם אנסה למצוא את ההגדרה הנכונה, הרי שזהו צינור החמצן של הפרויקט, הדלק שהתניע את גלגליו ושהביאנו להתעניין ברכישת דירה יד ראשונה מטעמו של אותו הקבלן / היזם.

מטרותיו של הבנק המלווה

תפקידו של הבנק הוא ללוות וממן את העלויות הכרוחות בפרויקט על כל צדדיו השונים.

הבנק המלווה מעניק לקבלן את ההלוואה הנדרשת. יש לזכור כי אין מדובר כאן במאות אלפים או אפילו מיליונים בודדים. אלו הן הלוואות עתק, וכאן נכנס תפקיד נוסף אותו ממלא הבנק: הפיקוח כי כ כספי התמורה המשולמים על-ידי הרוכשים, אכן מנותבים קודם כל ובעדיפות עליונה בעבור מימון עלויות פרויקט הבניה.

נוכחותו של בנק מלווה - איתות חיובי לרוכשים

הבנקים כדרכם בקודש, אינם אוהבים לקחת הימורים מסוכנים יתר על המידה. זהו גוף שנועד להרוויח בסופו של יום, ועל-כן אותם גופים פיננסים בוחנים את הקבלן ואת הפרויקט באופן קפדני ויסודי.

נוכחותו של בנק מלווה יכולה להתפרש על-ידינו כמעין גושפנקא כי אכן מדובר בקבלן בעל רזומה אמין, אשר יכול לענות על המבוקש ולהשלים את פרויקט הבניה.

קבלן אשר נבחן על-ידי הבנק ונתפס על-ידו כאמין ואיכותי, הוא כזה שישיב את כספי ההלוואה ויחזירה במועד הנדרש.

הקבלן אמר שאין בנק מלווה - האם זה תקין?

על אף שהדבר נחשב לנפוץ, הרי שלא כל קבלן או יזם מוכרח לצוות אליו בנק מלווה לצורך התחלת הפרויקט.

עם זאת, עצתי אליכם היא שכן לנטות אל עברם של פרויקטים לדירה יד ראשונה אשר מלווים על-ידי בנק.

מדובר בגוף הנותן לרוכשים והרוכשות את ה'ראש השקט' כי אכן הם בידיים טובות ואחראיות. למרבה הצער, לא חסרים סיפורים שונים שאף זכו לכתבות חדשותיות, ובהם הקבלן פשוט לא השלים את הפרויקט או העביר את לקוחותיו במסכת ייסורים.

עם בכל זאת פרויקט מקבלן נשא חן בעיניכם על אף שאיננו מלווה על-ידי בנק, הרי שמומלץ להימנע מרכישת נכס על הנייר בלבד. כל עוד הבנייה לא החלה וכל שכן כל עוד אין היתר בניה, הרי שמומלץ להמתין או לחפש אחר פרויקטים חלופיים.

מעוניינים בייעוץ משפטי לקניית נכס מקרקעין? השאירו פניה באתר:

או התקשרו: 054-9433560

משמעויות חיוביות נוספות עבור הרוכשים

חשוב לדעת: על הקבלן חל איסור גורף לקבלת סכום העולה על 7% מסך ערך הדירה, וזאת מבלי שהוא העניק לרוכשיו בטוחה אחת מתוך 5 בטוחות אותן מונה החוק. אחת מהן וודאי ניחשתם נכון, היא ערבות בנקאית.

נושא זה קשור בקשר הדוק אל נוכחותו של הבנק המלווה בפרויקט, שכן הליווי הפיננסי מאפשר לקבלן לקבל את הכספים הנדרשים כדי להתניע את פרויקט הבניה.

ביטחונם הכלכלי של הרוכשים נשמר שכן כל רוכש ורוכשת מקבלים מטעם הקבלן פנקס שוברים. כל תשלום המתבצע עבור הקבלן איננו נכנס לחשבונו הישיר.; הוא משולם אך ורק דרך הפנקס, ומועבר אל החשבון המלווה של הבנק עצמו. 

מתפקידו של הבנק להעניק לרוכשים את הערבות הבנקאית בגין כל פעימת תשלום שהתבצעה, או לוודא כי אכן הרוכשים קיבלו בטוחה אחרת אותה מונה החוק.

התייעצו עם משרדנו

ברוכים הבאים למשרדי, שמי מיטל אוטמזגין, עורכת דין לדיני מקרקעין בבאר שבע, בעלת ניסיון רב בליווי רוכשים לדירות יד ראשונה מקבלן.

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין מקרקעין בנושא קניית דירה מקבלן, אני מזמינה אתכם ואתכן לכתוב לי בוואטסאפ, ליצור עמי קשר טלפוני או להשאיר פניה ואשוב אליכם בהקדם האפשרי.

כמו כן, אני מזמינה אתכם אל המדריך המלא שכתבתי בנושא קניית דירה, ובו תמצאו מידע מקיף ועשיר.

התוכן עשוי לעניין אדם נוסף? ניתן לשתפו באמצעות:

Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp

עו"ד מיטל אוטמזגין

עו"ד מיטל אוטמזגין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

לייעוץ משפטי השאירו פניה:

או התקשרו:

מיטל אוטמזגין

לייעוץ עם משרדנו, השאירו פנייה: